|
Paldies, visiem, kuri bija ar mums kopā 23.Baltijas baleta festivālā!
Pavasaris ir laiks, kad baleta un dejas mākslas cienītāji ar nepacietību gaida vienu spilgtākiem mākslas notikumiem, proti Starptautisko Baltijas baleta festivālu „No klasiskas līdz avangardam”.
27.03.2018
Šogad, 23 reizi Starptautiskā Baltijas baleta festivāla mākslinieciskā direktore Lita Beiris bija sarūpējusi spilgtu un mākslinieciski augstvērtīgu programmu - Džona Neimeijera Vācijas Nacionālais jaunatnes baleta Bundes Jugend Ballett (Hamburga,Vācija) viesizrādes Preiļos un Mežciema pamatskolā, iespēju apmeklēt brīnišķīgu un savdabīgu igauņu horeogrāfa Ilo Vilimā (Ulo Vilimaa) gleznu izstādi VEF Kultūras pilī, Cafe Film Noir (k/t „Splendid Palace”) – Izraēlas neatkarīgās producentu kompānijas Heymann Brothers Films režisora Tomer Heymann filmu “Mr. GAGA” par Batsheva Dejas kompānijas mākslinieciskā direktora un pasaulslavenā horeogrāfa Ohada Naharina daiļrades stilu un tā attīstīšanu un vēl daudzus interesantus dejas mākslas pasākumus. Viena no spilgtākajām festivāla norisēm nenoliedzami bija Galā koncerts Latvijas Nacionālajā operā, kurā uzstājās vadošie solisti no pasaulslaveniem baleta teātriem, kā arī starptautisku baleta konkursu laureāti no Krievijas, Ķīnas, ASV, Vācijas, Francijas, Austrijas, Turcijas. Gala koncerta pirmo daļu atklāja Džona Noimaijera "Bundesjugendballet" (Hamburga) jaunie dejotāji. Ankaras Valsts operas un baleta teātra solists Buraks Kajihans, skatītājiem piedāvāja Hamleta monologu no baleta "Hamlets" un Astora Pjacollas tango, Somijas Nacionālo baletu pārstāvēja Mihals Krčmars (Michal Krcmar) un Eun-ji Ha. Ar savdabīgu un vitālu sniegumu sevi pieteica starptautisko konkursu laureāte Nikita Boris (ASV) un Panamas baleta solists Solieh Samudio. Lielākās publikas ovācijas saņēma Pekinas dejas akadēmijas solistu sinhronais un tehniski spožais sniegums. Maskavas Starptautiskā baleta konkursa zelta medaļas laureātes Evelīnas Godunovas un Vīnes operas baleta solista Denisa Čerevičko sniegumā pas de deux no baleta „Dons Kihots” varējām baudīt klasiskā baleta tehniskās virtuozitātes virsotnes. Savukārt Staņislavska un Ņemiroviča-Dančenko Muzikālo teātra (Krievija) solistu Oksanas Kardašas un Dmitrija Soboļevka izpildītais Grand pas deux vēlreiz apliecināja krievu baleta skolas tradīciju pārmantojamību un saglabāšanu. Patīkami bija vērot arī RHV audzēkņu priekšnesumu un apzināties, ka LNOB baletam aug jauna, dejiska un profesionāla maiņa. ... Вернуться обратно |